Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szałamacha: KDP jak rządy Tuska

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

JM

Data publikacji:
25-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szałamacha: KDP jak rządy Tuska
Fot. Serwis Wyborczy KW Prawo i Sprawiedliwość
- Postawię mocną tezę: KDP obrazuje sposób rządzenia przez obecną ekipę. Najpierw premier, bez żadnego przygotowania składa obietnicę w ekspose w 2007. Obiecać..., doczekać do wyborów,.. a potem się zobaczy...- uważa Paweł Szałamacha, były wiceminister Skarbu Panstwa.

- W 2008 Minister Infrastruktury opublikował dokument pod tytułem "Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce". Czytamy w nim min, że fundusze z Unii Europejskiej będą stanowiły od 5% do 8% całkowitych kosztów projektu (str 67). Pozostały budżet miał być podzielony w proporcjach: 75% kredyt udzielonego przez EBI, 25% - wkład własny Skarbu Państwa lub partnera prywatnego - pisze w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" poseł PiS, były wiceminister Skarbu Państwa Paweł Szałamacha.

- Kilkanaście dni temu minister Nowak oznajmił: "Zamrażamy wszelkie prace nad KDP po wykonaniu studium do roku 2030". Jako uzasadnienie swojej decyzji podał brak pieniędzy. Decyzja ministra oznacza, że budżet poniesie koszty studium wykonalności które będzie miało walor jedynie poznawczy. Z góry wiadomo, że projekt nie powstanie. Jeżeli kiedykolwiek wrócimy do projektu, to konieczne będzie zamówienie kolejnego studium. Dodatkowym uzasadnieniem decyzji były oczekiwania co do kolejnej perspektywy finansowej UE, wg których na kolej mielibyśmy otrzymać ok 30 mld zł. KDP skonsumowałaby więc gros funduszy. Ale trzy lata temu zakładano model finansowania ze znikomym udziałem środków unijnych. Jest więc w tym pewna sprzeczność - uważa Szałamacha.

- Postawię mocną tezę: KDP obrazuje sposób rządzenia przez obecną ekipę. Najpierw premier, bez żadnego przygotowania składa obietnicę w ekspose w 2007. Obiecać..., doczekać do wyborów,.. a potem się zobaczy... - kończy poseł PiS.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5